De definitie van copywriting is “het schrijven van wervende, overtuigende teksten voor commerciële doeleinden.”
(bron: www.encyclo.nl)

Welke teksten zijn dat dan zoal?

  • webteksten
  • advertenties
  • flyers en posters
  • folders en brochures
  • brieven
  • publireportages
  • artikels
  • blogposts
  • nieuwsbrieven
  • persberichten
  • bedrijfsnamen en slogans

Alle teksten die ik schrijf, hebben één gemeenschappelijk kenmerk; ze zijn stuk voor stuk duideleuk. Geen jargon, zodat elke lezer het begrijpt. Hartstikke duidelijk om verwarringen te voorkomen en tegelijkertijd nog leuk om te lezen. Zo zorgen we er samen voor dat je boodschap op een goede manier bij het juiste publiek aankomt.

Ben je op zoek naar iets dat niet in bovenstaande lijstje voorkomt?
Geen probleem! Vraag het me gerust, ik sta altijd open voor nieuwe uitdagingen. Blijkt dat ik de opdracht beter overlaat aan iemand die meer gespecialiseerd is in je vraag, dan zeg ik dat eerlijk. Zo verlies ik geen kostbare tijd en jij geen waardevol budget. Wel zo duideleuk!

Heb je zelf al een kladversie gemaakt?
Dat kan natuurlijk ook. We gaan het wiel niet opnieuw uitvinden als dat niet nodig is. Met nalezen, verbeteren en/of deels herschrijven, krijgen we tenslotte ook het gewenste resultaat. Creëren van nieuwe teksten of verbeteren van bestaande versies, beide situaties zijn mogelijk.

Maar ik ben toch geen expert in jouw vakgebied?
Klopt, maar dat geldt ook voor je lezers. Zo weet ik des te meer waar ik op moet letten, zodat jouw doelpubliek de boodschap zeker zal begrijpen. Niet te veel jargon, alleen maar klare taal. Zo schrijf ik zowel voor kleine zelfstandigen als grote spelers.

Schrijf ik enkel Nederlandse copy?
Nee hoor, voor Engelse teksten kun je ook bij mij terecht. Ask me anything!